W maju 2011 roku, na zlecenie firmy WARS SA, instytut GfK Polonia przeprowadził badanie opinii klientów korzystających z usług wagonów restauracyjnych i wózków barowych w pociągach Spółki PKP Intercity. Wyniki badań zostały zestawione i porównane z rezultatami ankiet przeprowadzonych w WARS-ie w roku 2009.
Celem badania była ocena oferty i usług oferowanych przez WARS, a także sprawdzenie stopnia satysfakcji klientów korzystających z oferty wagonów gastronomicznych oraz z oferty wózka barowego w porównaniu do roku 2009. Wyniki posłużą do opracowania oferty odpowiadającej na potrzeby klientów.
Z przeprowadzonych w maju br. ankiet wynika, że dwie trzecie klientów pozytywnie ocenia usługi świadczone przez wagony WARS (lekki wzrost w porównaniu z 2009 roku). Jeśli chodzi o ofertę wózka barowego, to pozytywnie ocenia ją ponad 60% respondentów.
W ciągu ostatnich trzech lat liczba klientów WARS-u zwiększyła się. Obecnie 87% pasażerów (badanych połączeń kolejowych) deklaruje korzystanie z usług wagonu gastronomicznego (wzrost z 79% w 2009), natomiast 72% deklaruje zakupy z wózka barowego WARS (wobec 64% dwa lata temu).
Podobnie jak dwa lata temu, znaczna cześć pasażerów (43%) korzysta częściej z wagonu gastronomicznego niż z wózka barowego. W stosunku do 2009 roku nastąpił wzrost aż o 13% klientów decydujących się na zjedzenie posiłku w wagonie gastronomicznym.
Najczęstszym powodem korzystania z oferty wagonu gastronomicznego jest zjedzenie posiłku i wypicie gorącego napoju.
Badaniem zostało objętych 12 pociągów z wdrożoną Nową Linią Obsługi (Wars) NLO: EC BWE, EIC Artus, EIC Górnik, EIC Helena Modrzejewska, EIC, Klimczok, EIC Kościuszko, EIC Monciak Krupówki, EIC Neptun, EIC Norwid, EIC Ondraszek, EIC Ślęża, TLK Lublin-Szczecin.
Badanie wpisuje się w proces odświeżania marki Wars – Nowa Linia obsługi. Projekt zakłada modernizację wagonów restauracyjnych, wprowadzenie nowej oferty gastronomicznej oraz stale podnoszenie kwalifikacji personelu.
/www.intercity.pl/