POWRÓT
     2014-01-15 00:00:00

Warszawa. Czas na Jazz.


Jazzy przyjadą do stolicy w 2015 roku. Będą miały 19,3 m długości i obsłużą linie, z których korzysta mniejsza liczba pasażerów. Dziś w ratuszu podpisano umowę na dostawę 30 tramwajów typu 134N.

Sukcesywnie unowocześniamy tabor komunikacji miejskiej, na ten cel od 2007 roku wydaliśmy już 5 mld złotych. Autobusy w stolicy są już w pełni niskopodłogowe i dążymy do tego, żeby podróż stołecznymi tramwajami była równie komfortowa dla pasażerów. Zaledwie kilka lat temu tramwaje niskopodłogowe były w Warszawie rzadkością, w 2015 roku już 60 proc. tramwajów w stolicy będzie miało niską podłogę - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Nowoczesne, jednoprzestrzenne, trójczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe tramwaje Jazz, które dostarczy spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz będą miały 19,3 metra długości. Dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych podłoga będzie idealnie płaska. Do tramwaju wsiądzie 132 pasażerów (27 miejsc siedzących). Jazzy zostaną w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich będą miały ułatwiony dostęp do wnętrza dzięki odpowiednio oznakowanej wysuwanej platformie, umieszczonej przy drzwiach najbliższych kabinie motorniczego.

Tramwaje typu 134N będą wyposażone w klimatyzację (cześć pasażerska i kabina motorniczego), system zliczania pasażerów, monitoring, informację pasażerską, rejestrator zdarzeń oraz automat do sprzedaży biletów. W Jazzach zostaną zastosowane nowoczesne rozwiązania techniczne – pokładowy zasobnik energii w układzie napędowym, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej, oraz system antykolizyjny poprawiający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Dwa wagony zostaną dostosowane do potrzeb nauki jazdy.

Rozpoczęcie dostaw planowane jest w I kwartale 2015 roku, a zakończenie 30 września 2015 roku. Zamówienie jest częścią projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie” znajdującego się na Liście Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Tramwaje 134N Jazz docelowo zostaną skierowane do obsługi linii z których korzysta mniejsza liczba pasażerów (obsługiwanych obecnie przez składy jednowagonowe).

Od 2007 roku Spółka Tramwaje Warszawskie zakupiła 231 nowych tramwajów, w tym 186 niskopodłogowych tramwajów typu Swing. Za 30 tramwajów typu 134N Jazz Spółka zapłaci 167 944 200 mln zł brutto.

W lipcu br. w stolicy pojawią się pierwsze nowoczesne dwukierunkowe tramwaje typu 128N Jazz Duo.



/um.warszawa.pl/

ODWIEDŹ PROFILE: Warszawa - Hanna Gronkiewicz-Waltz






 ZOBACZ PROFIL:
 













  HOT NEWS
  Problem migracyjny można rozwiązać tylko pomagając na miejscu. - Katarzyna Lubnauer nową przewodniczącą Nowoczesnej! - Prezydent: Nie podpiszę ustawy o SN, dopóki nie zostanie uchwalona zgłoszona przeze mnie zmiana w ustawie o KRS. - Prezydent przekazał Sejmowi do ponownego rozpatrzenia nowelizację ustawy o RIO.

Niezależny Portal Raciborski jest dziennikiem zarejestrowanyn w Sądzie Okręgowym w Gliwicach.
kontakt z serwisem: ul. Staszica 9/2, 47-400 Racibórz, reklama@raciborek.pl

Korzystając z serwisu użytkownik wyraża zgodę na instalację plików cookies.
Wszystkie materiały są chronione ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Wszelkie powielanie materiałów oraz ich umieszczanie na innych nośnikach zabronione.

Copyright © 2010-2018 TOPORTAL PRODUCTION